Engagera dig‎ > ‎

Bli medlem!

Gillar du vår politik och funderar på att göra något mer än att rösta grönt? Då kan du bli medlem i Miljöpartiet, direkt på nätet eller via sms.
Bli medlem i ett växande grönt parti.

Medlemskap & priser

• Miljöpartiet de gröna (MP) - 50 kr första året, därefter 180 kr per år.
  • Grön ungdom - 20 kr för dig under 26 år.
    Inkluderar gratis medlemskap i MP.
  • Gröna studenter - 20 kr första året, därefter 70 kr.
    För dig som studerar vid högskola/universitet. Inkluderar gratis medlemskap MP.

Blir du medlem från 1 oktober gäller avgiften även för nästföljande år.

Det går bra att vara medlem i både Grön ungdom och Gröna studenter samtidigt.

Du som blir ny medlem i Miljöpartiet kan betala med sms eller kort. Det fungerar däremot inte för dig som varit medlem tidigare eller redan är medlem. Om du saknar dina betalningsuppgifter skriver du tillservice@mp.se.

Personuppgiftsbehandling

När du ansöker om medlemskap registreras du i Miljöpartiets medlemsregister. Personuppgifterna hanteras i enligt med personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna kommer bara att användas inom Miljöpartiet, eller för Miljöpartiets egna utskick med hjälp av tryckerier som Miljöpartiet samarbetar med. Dina personuppgifter kommer att föras vidare till den kommun- och regionavdelning där du blir medlem, men bara till personer med speciell behörighet att hantera uppgifter från Miljöpartiets medlemsregister.

Ansvarig för Miljöpartiets personuppgiftshantering, personuppgiftsombudet, är IT-samordnare Staffan Kuylenstierna.

Betala med kort

Betala helst med kort. Om du betalar med kort eller Plusgiroblankett kan du ge en gåva samtidigt.

Betala med sms

Medlemskap via SMS kräver att du har ett registrerat konto på wywallet.se. Skicka någon av följande koder inklusive personnummer och e-postadress till72456.

Grön ungdom: gumedl ååååmmddxxxx
Gröna studenter: gsmedl ååååmmddxxxx
Miljöpartiet : mpmedl ååååmmddxxxx

SMS:et kostar medlemsavgiften plus din vanliga kostnad för SMS-betalning.

Autogiro

Du som redan är medlem kan välja att betala din medlemsavgift via autogiro. Du kan också välja att ge en månadsgåva till partiet – för ett långsiktigt stöd till Miljöpartiet. Om fler betalar medlemsavgift via autogiro kan vi minska pappersanvändningen och spara in kostnader.